zondag 20 december 2009

In the mood?


Al het hele weekend had ik het voornemen om even zelf mijn kerstkaarten te maken. Het is al uniek als ik kerstkaarten wil maken maar dat even kun je wel gerust weglaten. Pff het begint met een voornemen, dan een onrustig gevoel dat je iets wil doen maar eigenlijk niet weet waar je moet beginnen. Eenmaal aan de slag, wat al een hele stap is, komt het vaak neer op veel proberen zonder resultaat. Lekker bemoedigend dus. Soms stopt het na een paar pogingen omdat ik voel dat het gewoon echt helemaal niets wordt maar deze keer kreeg ik toch de smaak te pakken. Met de stempeldoos van mijn moeder nog wel. Stempelen valt voor mij in de categorie knutselaars en dakpanschilderen maar je kunt er ook leuke dingen mee doen. De kunst is om alle tierelantijnen en extra opties weg te laten en puur vanuit de basis iets te maken en dan is het resultaat ineens niet meer zo knutsel maar meer niveau crafty wat toevallig nu heel erg hip is voor als je dat nog niet wist, duhhh slapers ;-)
Het resultaat na een avond en een volle dag knippen, plakken, stempelen (met zelfgemaakte stempels) en kopieƫren en stikken is een kerstkaart die er niet uitziet als kerstkaart en een verjaardagskaart voor mijn dochter. Poeh het kost wat tijd en energie maar dan heb je ook wat: twee leuke eigenzinnige illustraties, een huiskamer voor rommel met stempels, snippers, een naaimachine en een berg afwas. Dat was niet zoals gepland maar ach who cares.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten