dinsdag 22 december 2009

Kleurrijk zonder kleur?


Kun je iets kleurrijk maken zonder kleur te gebruiken? Een tijdje geleden werd ik door iemand gewezen op de website http://www.straatjutten.nl/. Het idee is om elke week een dag de straat op te gaan met camera en door anders te kijken op nieuwe ideeën te komen. Nu is dat niet voor elke bussiness toepasbaar maar voor de creatieve industrie overduidelijk wel. Zo liep ik dus gisteren door het prachtige witte landschap te genieten van die tijdelijk kleurloze wereld. Met het straatjutten in mijn achterhoofd kwam ik tot de conclusie dat iets dat ineens opvalt doordat alle kleur weg is zo'n emotie kan oproepen. Omdat mijn website nog steeds niet is wat ik in mijn hoofd heb ben ik steeds op zoek naar een manier om mijn gevoel tot een concreet beeld te smeden. Nog helemaal in de flow van het craften ben ik nu bezig met illustraties in zijn meest basale vorm. Gewoon met wit papier en een zwarte fijnschrijver. Het resultaat zijn pure vormen die toch kleurrijk zijn ondanks het ontbreken daarvan. Wow, eindelijk kom ik nu steeds dichter bij een beeld dat ik zoek. Ik nieuwsgierig naar wat het me uiteindelijk brengt maar het gevoel is goed. Mijn oma, de moeder van mijn vader, zei vroeger altijd: "Ga zo door en gij zult spinazie eten".

Geen opmerkingen:

Een reactie posten